zaterdag 12 november 2011

Puk in training

Het was prachtig weer. De zon scheen en de wind was matig. Nadat ik de Sint in de Bataviahaven had verwelkomd, fietste ik verder richting Dronten. Sonja was namelijk ook onderweg. Naar Robert en Carina, die aan de Runderweg met Puk de hondenschool bezoeken. In de buurt van de Oostranddreef kwam ik Sonja tegen. Samen legden we de laatste kilometer af. De les was al begonnen. We zijn daar voor het laatst geweest, toen Zorro nog les kreeg. Er waren weliswaar diverse groepen bezig, maar Puk en zijn baasjes waren snel te vinden. Puk doet het erg goed. Al is ie net als de overige leerlingen snel afgeleid. Het zijn stuk voor stuk jonge honden en dan weet je het wel. Er liep ook een grote bouvier, Max, bij. Een prachtige hond die mij aan Zorro deed denken. Puk heeft niets met Max, ondanks dat Max zich keurig en rustig gedroeg. Als Max te dicht in de buurt kwam, viel Puk uit. Toch zou ik die twee best los durven laten. Gewoon even snuffelen en dan is het goed. Maar zolang Puk aan de riem zit, blijft ie alert. Wat voor Puk een extra uitdaging is, is de aanwezigheid van een kater. Vraag me niet wat een kater op die hondenschool moet. Ik kan me voorstellen dat het om die reden soms niet goed gaat met Puk op school. Dan heeft Puk gewoon last van een kater. Maar vandaag deed Puk het weer als vanouds : goed geluisterd en met plezier de oefenstof gedaan.