zaterdag 12 november 2011

SV Lelystad tegen SVL

Paal in de weg
Een wat vreemde aankondiging : SVL tegen SVL. Maar vanmiddag rond half drie was het toch zo op het sportveld aan de Langezand. De heren 1 van SV Lelystad 67 moesten het opnemen tegen SV Langbroek, dat vlak bij Doorn ligt. Ik heb alleen de eerste helft bekeken, waarin ik Lelystad zo'n vier á vijf kansen zag krijgen, maar helaas niet benutten. Het was net naast of over en anders stond de keeper van Langbroek in de weg. De paal stond overigens  ook een keer in de weg. Qua spel vond ik de opbouw erg traag. Veel ballen over de breedte en terug. Langbroek kreeg dus alle tijd om de verdediging op te zetten. Het leek alsof het nationale hobbelpaardvoetbal virus ook in Lelystad terechtgekomen is. Misschien kijken de spelers teveel naar de slechte voorbeelden op tv. Nee, ik kreeg het niet bepaald warm van het Lelystadse spel. In tegendeel. De tweede helft heb ik dus niet gezien. Was achteraf gezien ook niet nodig. Het bleef bij 0-0.