zondag 13 november 2011

Hé, een weblog

Een tweetal dagen geleden kreeg ik opeens een berichtje van dat oude Weblog. En wat denk je? Ik heb een zo goed als leeg blog (willemensonja met alleen commentaar) en een 'vernield' blog (bijdemarine, met alleen gecomprimeerde teksten zonder foto's) teruggekregen. Een paar dagen eerder had ik een soort vragenlijst ingevuld, die Weblog naar mij toegestuurd had. Daar heb ik me even beklaagd over hun amateuristisch geklungel en gevraagd de blogs definitief te verwijderen of mij toegang te verlenen to het beheer van de blogs. Dat laatste is nu, vijf maanden later, eindelijk gebeurd. Toen ik het beheer van de blogs opende, zag ik de ravage die men heeft aangericht nadat ze waren overgeheveld naar WordPress. Ik heb in beide maar weer een verhuisbericht geplaatst, want ik heb gemerkt dat er nog veel op de oude blognamen wordt gezocht. Eind van dit jaar verwijder ik de oude weblogs definitief.  Het bezoekersaantal op dit blog is stijgende. Steeds meer lezers vinden ons terug. In de oude situatie was het aantal unieke bezoekers gemiddeld 350 per dag. Nu nog niet de helft. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo belangrijk hoor. Wat ik ook zie is dat er ook bezoekers zijn uit landen die ik voorheen niet gehad heb. De meeste bezoekers komen uiteraard uit Nederland. Dan de USA, Rusland(??), Duitsland, België, Engeland, Indonesië, Australië, Canada, Roemenië en... Letland en de Oekraïne. Wat die laatste twee landen betreft, misschien zijn Nederlanders daar met vakantie. Of op vrouwenjacht.