zondag 13 november 2011

Lekker lang weekend

Zorro haalt een warme rug
Eigenlijk heb ik bijna elk weekend een lekker lang weekend. Waarom? Omdat ik altijd vroeg uit mijn bedje stap. Van zo'n zaterdag- en zondagochtend zijn de eerste uren dan helemaal voor mij alleen. Ik lees even het nieuws, nou ja even, ik blader door alle teletekstpagina's van niet alleen Nederlandse, maar ook buitenlandse zenders. Ik beperk me overigens tot de omliggende landen : België en Duitsland.  Jammer dat de BBC geen teletekst heeft. Hetzelfde doe ik als ik achter de pc plaatsneem. Altijd eerst het nieuws bekijken. Daar heb ik van elke provincie de belangrijkste krant in mijn favorieten staan, naast de Volkskrant en het NRC. Vanmorgen heb ik de kachel aangestoken. Het was wat fris in de huiskamer en zo'n vuur geeft ook wat gezelligheid. Zaterdagochtend ga ik (als het voetbal van Mike dat toestaat) vaak ook even naar buiten of naar de stad. Op de fiets. Lekker in de stilte een frisse neus halen. Dat was ik gewend na ruim 30 jaar honden. Zondagochtend staat Mike ook vroeg op, want hij begint al om 9.00 uur met zijn werk in het restaurant. Vanavond komt ie pas tegen een uur of 8 weer thuis. Na het nieuws is het tijd voor muziek. Dan kan een playlist van Youtube zijn, die ik via de tv afspeel, of een cd. Vanmorgen heb ik Otis Redding uit de kast getrokken om voor mij zijn grootste hits te zingen. Op zondag maak ik ook steevast een ontbijtje voor mijn lieve Sonnepon, die dan nog in bed ligt. Die krijgt ze rond een uur of negen op de slaapkamer bezorgd. Een croissantje, kopje thee en een zacht gekookt eitje. Daarna is het opruimen geblazen. De afwas doen en de huiskamer wat op orde brengen. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, komt Sonja naar beneden en gaan we aan de koffie. Voor haar is het weekend dan pas begonnen.