dinsdag 4 december 2012

Snelle genezing

In een lokaal ochtendblad las ik begin deze week over een probleem. Het betrof de privacy van patiënten bij de balie van een huisarts. Omdat de assistente bepaalt of de patiënt wel of niet de huisarts mag spreken, moet ze vragen wat de patiënt mankeert. Velen vonden dat te ver gaan. Immers, anderen konden het horen. Omdat protesten niet hielpen en het gefluister aan de balie geen optie voor hem was, besloot een patiënt het anders aan te pakken. Toen de assistente hem vroeg waarom hij de dokter wilde spreken, zei hij hardop : "Ik heb een probleem met mijn lul!" Iedereen schrok zich een ongeluk. De assistente, bekomen van de schrik en verontwaardiging, zei boos dat dit echt niet kon. Hij moest zich anders uiten, anders zou hij niet geholpen worden. De man liep weg en kwam even later terug. Toen de assistente hem weer de vraag stelde zei de man : "Ik heb een probleem met mijn oor!" De assistente wilde vervolgens weten wat het probleem is. De man zei : "Er komt pis met bloed uit!" De aanwezigen lagen dubbel van het lachen, maar de assistente niet. Die werd weer boos.