vrijdag 21 december 2012

De Paus verwijt de ketel....


Vanuit Rome, of beter het Vaticaan, hoor ik uitspraken die de Kerstsfeer op de wereld geen goed doen. Erger, ze zetten mensen tegen elkaar op en zaaien haat. En natuurlijk gaat het over homo's. Heel vervelend dat de Paus dat soort uitspraken doet en zeker in deze tijd. Ze passen toch zeker niet in een Kerstsfeer van vrede op aarde? Als hij dan zo nodig over seks moet hebben, moet ie maar eens een dergelijke uitspraak doen over zijn duizenden pedofiele medewerkers. Maar dat doet hij niet. Ik werd het zo zat, dat ik dit keer hardop dacht : "Man flikker nou es effe op met je ongein en lees de bijbel eens zonder nare bijgedachten!" Niet goed van mij, maar ik ben ook maar een wereldse zondaar met emoties.
Dat zo'n haatzaaier nog zoveel volgelingen heeft is ook betreurenswaardig.