vrijdag 21 december 2012

De wereld vergaat -2-

Gaat het gebeuren?
Nog steeds niet. Tenminste, niet op dit moment. Volgens de Maya kalender eindigt vandaag de Vijfde Cyclus en dat zou betekenen dat de wereld zal vergaan. Door de eeuwen heen is al een hele waslijst aan data opgebouwd van tijdstippen, waarop de wereld zal vergaan. Ik heb er weleens in geloofd. Dat was in de periode dat ik zwaar depressief was en mijn verjaardag eraan kwam. Maar ook die dag heb ik overleefd.
In mijn jeugd heb ik nogal wat boeken gelezen van o.a. Erich von Däniken. Hij schreef over vreemde verschijnselen, zoals tekeningen en bouwwerken die in een ver verleden gemaakt zijn. Ze zijn echter zo precies dat verondersteld wordt dat ooit een veel hogere, buitenaardse beschaving hier aanwezig is geweest.
Het vergaan van de wereld komt ook ter sprake. Dat is niet gebaseerd op enig rekenwerk, maar op verschijnselen. Die verschijnselen zouden in het Midden Oosten beginnen met Israël als centrum. Het zou gaan om een oorlog die tot een volledige verwoesting van de aarde zou leiden. Samen met andere verschijnselen zou dat het einde van de wereld gaan betekenen. Veel van die verschijnselen zijn al decennia gaande en worden alsmaar erger. Zelfvernietiging dus en geen ingrijpen van bovenaf.
En wat die UFO betreft die in Bucharag zal landen : misschien was 21-12 in de Maya cultuur net zoiets is als 1-4 tegenwoordig. Hoe dan ook we hebben die oude Maya cultuur blijkbaar nog steeds niet goed begrepen.