donderdag 28 november 2013

Verroest!

Van mijn fietsendrager deed een lampje het niet. Het ging voorheen aan en dan weer uit. Maar nu doet ie helemaal niets meer. Ik heb het over het lampje van de rechter richtingaanwijzer.
Toen ik het glaasje eraf had geschroefd, zag en dacht ik : "VERROEST!!" Sodeju, wie heeft er in mijn verlichting zitten schijten? Dat had ik niet verwacht. Er zit een glaasje op en de drager hangt droog in de garage. En zo vaak heb ik niet in de regen gereden met dat ding. Ik heb voorzichtig de roest weggekrabt en met wat WD40 bespoten. Het lampje kreeg ik met moeite los. Ik heb de boel zo goed en kwaad als het ging van roest ontdaan door te krabben en te schuren en de lampjes weer gemonteerd. Alles doet het weer, maar het is wel duidelijk dat ik nieuwe verlichting moet monteren op de drager. De verlichting is los te koop, dus dat scheelt weer. Het worden twee nieuwe, want de andere kant was nog erger aangetast.