woensdag 27 november 2013

Ajax - Barcelona

Na zeer lange tijd heb ik weer eens genoten van het spel van een Nederlandse voetbalclub. Eerlijk gezegd heeft Ajax met het vertoonde spel zichzelf verraden. Met andere woorden : ze kunnen het wel, maar ze laten het veel te weinig zien. Wat een mooie wedstrijd! Geen balletje breed en terug, maar in hoog tempo naar voren en er bovenop zitten. De Spanjaarden toonden zich slechte verliezers, want gaandeweg werden ze alsmaar vervelender. Toch heb ik trainer De Boer op een ernstige fout betrapt. Tijdens de eerste helft viel mij al het opvallend slechte spel van Van Rhijn op. In tegenstelling tot de haast overactieve, goed voetballende Blind, was Ricardo verre van wakker. Soms dacht ik dat Van Rhijn het verkeerde shirt droeg. Ik hoopte vurig dat De Boer hem zou wisselen of beter : verkopen aan een Franse club. Nee dus, met alle gevolgen van dien voor Ajax en Veltman (rode kaart). De Boer had Van Rhijn tien minuten na aanvang van de wedstrijd even naar de dug-out moeten laten komen voor een flinke knal voor zijn kop. Misschien was ie dan wakker geworden en scherp geweest. Gelukkig waren er nog net genoeg Ajax spelers die wel bij de les waren. Bravo!