zaterdag 16 november 2013

ASV Dronten plet IJVV

2-0!
Oké, het was een eindje fietsen want ASV Dronten speelde een thuiswedstrijd. Ik wilde niet naar SV Lelystad gaan kijken, want dan was de kans groot dat ze weer zouden verliezen.
Bij de kassa moest ik vier euro neertellen. Het kaartje was niet alleen goed voor een toegang, maar ook voor een beker koffie. Of thee. Ik kreeg ook een programmablaadje, dat vertelde over deze unieke wedstrijd. De beide teams hebben niet eerder in competitieverband tegen elkaar gespeeld. Een slordigheidje deed een verkeerde naam boven de spelerslijst van IJVV vermelden, namelijk die van ESC. IJVV stond voor deze wedstrijd op de 2e, ASVD op de 6e plaats. Ik kwam op een koud veld terecht, waar beide partijen keurig op tijd aan de wedstrijd begonnen. Het was een wedstrijd waarin ASVD gevaarlijker was dan de hoger geplaatste mannen uit IJsselmuiden. Pas vlak voor het eind van de eerste helft begoin de doelpuntenmachine van ASVD op gang te komen. Ik zag tot het rustsignaal binnen nog geen 10 minuten drie doelpunten vallen! Helaas werd het te somber om leuke foto's te maken en... ik kreeg het koud. Het leek of de pauze uren duurde en ik ben toch maar weer op de fiets gesprongen. Later vernam ik dat ASVD na rust nog vijf doelpunten gescoord hebben. Al met al werd het dus 8-0! Een regelrechte domper voor de nummer twee en een opsteker vanjewelste voor ASV Dronten. OOk voor SV Lelystad, want het won zowaar met 2-1.