donderdag 28 november 2013

Hahaha, arme Kiessling!

'jammer van die goede netten'
Gisteren had ik behoorlijk last van leedvermaak. Ik keek naar B. Leverkusen dat tegen Man United voetbalde. De Duitsers werden overspeeld (verloren met 5-0), wat op zich al droevig was voor alles wat Leverkusen was. Maar wat wil het geval? De Duitse speler Kiessling was geregeld slachtoffer van (lichte) overtredingen. En gek genoeg moest ik telkens glimlachen. Ook als hij duels verloor. Ik geef toe, het was leedvermaak van de bovenste plank. Normaal niet mijn gewoonte, maar dit keer kon ik me niet bedwingen. Waarom? Stefan Kiessling kopte in een wedstrijd in de Bundesliga tegen Hoffenheim een keer de bal tegen het zijnet. Door een gat in het net verdween de bal toch in het doel.
Kiesling liep eerst teleurgesteld (handen voor het gelaat) terug naar zijn eigen helft, maar zijn medespelers begonnen te juichen. En wat deed Kiessling toen? Ook juichen! "Wat een onsportieve vent!" dacht ik. "Wat een onsportief misbaksel!", bromde ik toen ik zijn uitgestreken kop zag.
Oké, hij heeft later wel zijn excuses aangeboden maar dat was omdat ie behoorlijk onder druk kwam te staan.
Gisteren scoorde Kiessling niet. De doelnetten waren helemaal in orde.