dinsdag 27 augustus 2013

Mijn vakantiegevoel


Het is voor mij niet zo moeilijk om mijn vakantiegevoel vast te houden. Niet alleen de herinneringen, foto's en souvenirs helpen mij daarbij. Eenmaal weer thuis hang ik niet voor de tv en vermijd ik zoveel als mogelijk de 'sleur'. Veel naar buiten (net als tijdens het kamperen) en veel leuke dingen doen. Niet alleen in het weekend, maar vooral ook doordeweeks.
Ik kleed me ook alsof ik met vakantie ben. Ik geef toe dat het weer ook meewerkt, want ik ga niet opzettelijk kou lijden. Van de weinige dingen waar ik wel direct afscheid van neem is het toilet-gevoel. Heerlijk, wat een rust als ik thuis op nummer 100 zit. Geen gedrentel voor mijn deur langs, geen zenuwachtig gemorrel aan de deurknop en zonder ingetogenheid gewoon even flink ontluchten. Zalig zo'n vakantie thuis.