Op mijn haast dagelijks fietstocht stuitte ik deze week op een natte hindernis. Het fietspad onder de Vossengang, het viaduct bij de Buizerdweg, stond blank. Er vanuit gaande dat het geen gesprongen waterleiding betrof, ben ik voorzichtig door het water gereden. Allerlei scenario's van mensen en voertuigen die plotsklaps verdwenen in een diep gat, renden ongevraagd door mijn hoofd. Maar er gebeurde hoegenaamd niets.
Vanwege mijn werk heb ik overdag niet het Servicemeldpunt kunnen bellen, ondanks de aanwezigheid van zeer veel (fiets)bellen.Dat meldpunt werkte tot op heden overigens prima. Dus nu maar 's avonds op de gemeentelijk website de wateroverlast kenbaar maken. De website van de gemeente Lelystad kent nog steeds de irritant openklappende rubrieken, louter omdat mijn cursor die passeert.
Wat een ongein. Als ik naar de Hema ga word ik na mijn entree toch zeker ook niet lastig gevallen door personeel dat met allerlei producten voor mijn gezicht loopt te zwaaien, of borden met aanbiedingen voor mijn hoofd houdt?
Op zo'n rubriek moet ik gewoon klikken als IK dat wil. Maar goed. Die ik-weet-wat-goed-voor-u-is manier van werken van ICT'ers schijnt nog steeds niet uitgebannen te zijn.
Op de site zelf kan ik o.a. kiezen voor een anonieme melding. Niet dat het wat mij betreft nodig is, maar ik kan er nog altijd toch mijn naam bijzetten. En ik heb geen zin om dat via Digid te doen. Een terugkoppeling vind ik niet nodig, want ik merk zelf wel of de melding geholpen heeft.
