maandag 12 augustus 2013

Ode aan Harry Dijksma?


Fietsend langs de Dronterweg viel me dit keer een keurig gemaaid stuk berm op. Het lag tussen het fietspad en de weg ingeklemd. Ik vroeg me af waarom men daar het onkruid heeft gemaaid. Ik was die plek al vaker gepasseerd, maar toen stond het groen nog acht kontjes hoog.
Maar nu het gemaaid is, zie ik een bord staan. Verdorie! Volgens het nu zichtbaar geworden bordje blijkt het een verborgen plantsoen te zijn! Een plantsoen zonder bankjes en met drie boompjes. Het kan niet op. Het is genoemd naar een voormalig gedeputeerde van de Provincie Flevoland : Harry Dijksma. In de tijd dat ik nog actief de Provincie en de gemeente volgde, kwam ik meneer Dijksma een paar keer tegen. Ik heb zelfs met hem een vaartochtje gemaakt naar de sluis aan de Knardijk.
Ik vind het een bedenkelijke ode aan deze gedeputeerde. Een stukje groen met gemaaid onkruid.