vrijdag 25 mei 2012

Weg met die oude zooi!

Sinds kort ben ik weer in de tweewielerwereld aan het werk. Gevolg is dat ik in detail kennis neem van de huidige stand van zaken rond met name de fiets, de accessoires en de onderdelen. Kijkend naar onze eigen fietsen besloot ik wat zaken rigoureus te veranderen. Ik doel met name op die ergerlijke verlichting met draadjes en die wapperende dynamo. Erg ouderwets en met een grote kans op storingen. Zelfs op de elektrische fiets van Sonja word ik met die maffe draadjes geconfronteerd. Van mijn eigen fiets doet het achterlicht het niet. Het lampje is goed en de aarding ook. Er moet ergens een breukje in de bedrading zitten, maar die loopt voor een groot deel door het frame. Zoek het maar uit. De dynamo wiebelt nogal en loopt zwaar. Ik heb al die oude troep eraf gesloopt. Van bedrading tot dynamo en lampen. Ik heb ze vervangen door twee draadloze lampen die voorzien zijn van batterijtjes. Zo'n set heeft ook het voordeel dat ze blijven branden als je stilstaat. Ik heb geen Action of Kruidvat setje gekocht, maar spul van een goede kwaliteit. Dus de achter- en koplamp geeft een zee van licht en zitten muurvast gemonteerd op de daartoe bestemde plaatsen.