maandag 28 mei 2012

Ongewenst bezoek

Gisteren had ik de CBX buiten geparkeerd, omdat ik wat ruimte nodig had in de garage. Vanwege de warmte heb ik de garagedeur open gezet. Toen ik 's middags na een wandeling in de garage kwam, zag ik dat iemand op bezoek was geweest. Een stootblok dat in de garage lag, was voor het voorwiel van de motor buiten geplaatst. Terwijl ik in de garage sta, komt een tweetal kinderen (een jongetje en meisje) de garage in. Als ik hen vraag wie van hen in de garage is geweest, roept het ventje direct : "Ik niet!" Het meisje kijkt hem wat verbaasd aan en zegt : "Wel waar! Jij hebt dat ding weggepakt en aan andere dingen gezeten." Het jochie draait zijn hoofd weg en blijft op wat zachtere toon volhouden dat hij niets gedaan heeft. Het meisje vertelt, wijzend naar buiten, dat hij het blok heeft gepakt en buiten voor dat wiel heeft gelegd. Het jongetje voelt de bui hangen en wil vertrekken. Maar dat gaat niet voordat ik hem educatief heb toegesproken, dat hij nooit zomaar in andermans garage of schuur mag komen of aan andermans spullen mag zitten. Dat hoort niet en het kan gevaarlijk zijn. Het gereedschap ligt bij ons niet achter slot en grendel en de gevaarlijke stoffen (remolie, chloor enz.) ook niet.