Een aantal inwoners van Lelystad Haven heeft een brief ontvangen, waarin melding gemaakt wordt van de sluiting van Apotheek de Haven en het postagentschap. Uiteraard zal het wel weer om geld gaan, maar dat had men van tevoren kunnen inzien. En hoe zit het met de morele zorgplicht van dit soort instanties? Veel bewoners moeten nu elders hun zaken gaan halen /doen en niet iedereen is daartoe in staat. En dan zwijg ik maar over de belasting van het milieu. Geen duurzaam ondernemen dus. Hopelijk kan men voor de apotheek nog eventueel in het Gezondheidscentrum terecht. Daar had ik zo'n apotheek eerder verwacht. De pinautomaat schijnt te blijven. Gaat ook over geld.
En wat het postagentschap betreft : wordt het niet eens tijd om de boel weer eens geheel opnieuw op te zetten?
Er is nu e-mail en veel stelend en slecht werkend personeel. Laten we eerlijk zijn : wie wil er in weer en wind voor nog geen 50 eurocent een brief aan de andere kant van Lelystad bezorgen? Niemand toch? Van mij mogen de tarieven best flink verhoogd worden. Zolang de verbeteringen van de service, de zekerheid van bezorging en de snelheid van afhandeling ook fors omhoog gaan. Als je iets doet, doe het dan in één keer goed.