dinsdag 8 mei 2012

Klussen


Maandagochtend heb ik de folders gedaan en vroeg in de middag wat zwerfvuil opgeruimd. 's Middags heb ik de tegels in de garage opnieuw gelegd. Ze waren wat verzakt onder het gewicht van de motoren. Dus dat werd betonnen tegels van 60x40 los wrikken, versjouwen, de ondergrond ophogen en de boel weer netjes bestraten. Ik zweette peentjes, want het weer was heerlijk. Fenna heeft al die tijd buiten de garage in de zon en achter een hekje liggen toekijken. Opeens was ze buiten beeld. Toen ik ging kijken zag ik de reden. De Friese teef had de hoop zand in de tuin helemaal overhoop gehaald en in de tuin verspreid! Hoera, weer een klusje! Toen alle klussen geklaard waren, heb ik 's avonds na het eten toch ook maar de heftafel ontroest en in de roestwerende verf gerold. Die is morgen voldoende gedroogd, zodat ik hem nog eens kan doen, maar dan in een andere kleur. Onder het werken kreeg ik een paar keer bezoek van een boerenzwaluw, die waarschijnlijk een nieuw onderkomen kwam verkennen. Ik zag ook hoe een vrij grote wesp heel geïnteresseerd voor een gat in de wand zweefde en.... erin verdween. Ik heb daar een wandcontactdoos verwijderd, maar het gat van de elektriciteitskabel niet gedicht. Dus dat gaatje moet ook nog afgesloten worden.