woensdag 23 mei 2012

Leen(tje) Verbeek



Leentje Verbeek
Ruud
Snuffelend tussen oude foto's uit de nalatenschap van mijn lieve mamma, vond ik twee piepkleine foto's uit de jaren 50. De foto's zijn gemaakt toen de schoolfotograaf in 1954 (schat ik) een bezoek bracht aan de kleuterschool Marijke aan de Hoofdstraat in Leiderdorp. Op dat moment zaten zowel mijn broertje Ruud als ik op die school. Ik heb zo'n fotootje ook van mijzelf met dezelfde kleding aan. Mijn broertjes en ik kleedden ons toen vaak het zelfde. Op de ene staat dus mijn broertje Ruud afgebeeld. Hij was toen al bevriend met een jongetje uit de buurt : Leentje. Vandaar dat ze een foto met elkaar uitgewisseld hebben. Mamma heeft dat fotootje al die tijd bewaard! Niet wetende dat hij nu weer zou opduiken, want Leentje is nu Leen. Leen Verbeek is onze Commissaris der Koningin van de provincie Flevoland geworden. En dus geen techneut, zoals toen.