Van een wijkbewoonster kregen wij de brief, die klanten van de Havenapotheek hebben ontvangen. In de brief wordt melding gemaakt van de op handen zijnde sluiting per 1 juni a.s. van Apotheek Service Punt De Haven, onderdeel van het Gezondheidscentrum De Haven aan de Binnendijk. De brief vertelt o.m. dat in het 2e halfjaar van 2011 en na het 1e kwartaal 2012 een evaluatie heeft plaatsgevonden met als gevolg sluiting van de ASP De Haven. Men gaat de activiteiten overhevelen naar Kringapotheek 't Woud, dat aan de Griend in Lelystad is gevestigd.
In de brief wordt gesproken over de komende situatie. Daarin vermeldt men "U kunt dan de volgende werkdag na 11.00 het medicijn afhalen in Kringapotheek 't Woud. Kunt u het niet afhalen, dan is er een mogelijkheid tot bezorgen." Verder geeft de brief voorbeelden van herhaalrecepten bestellen en afhalen in de Griend.
Gezien de afstand tussen Haven en de Griend, zal het dus aan huis bezorgen worden in Haven. Hopelijk zonder bijkomende kosten / voorwaarden. De brief vermeldt niets over het postagentschap, dat ook per 1 juni de deuren sluit. Logisch, want de brief is van de Eerstelijnsgezondheidszorg. Blijkbaar is het 'Ieder voor zich' en Post NL laat het dus afweten. Ze heeft wel bij de balie een mededeling over de sluiting liggen. Eigenlijk had de Wijkpost de sluiting publiekelijk bekend moeten maken. Het betreft toch zeker belangrijke wijkvoorzieningen?