Ik kwam er ook achter dat de rem van de trekker pas op het allerlaatste moment aangrijpt. Opletten dus.
Tijdens het plukken moest ik de 'trein' zoals we zo'n combinatie van trekker en karren plegen te noemen, telkens corrigeren. De karren achter de trekker bleven naar links trekken.
In een andere bocht kantelde een karig gevulde kar bijna, zonder dat er sprake was van een kuil of bobbel. Kortom, allemaal rare toestanden. Tijdens de pluk kwam een bedrijfsleider bij ons kijken. We deden het prima en dat is altijd fijn om te horen. Toen hoorde ik haar opeens zeggen : "Wat is dat nou?" Toen ik omkeek zag ik haar achter de trekker staan. "Er is een bout weg!" riep ze verbaasd. De Y- vormige trekstang op de trekker zat maar aan een kant vast. Gevolg was dat de trekstang scheef stond. En het gevolg daarvan was, dat de karren naar links gestuurd werden.
Voilá de oorzaak van de slechte start, het lastige bochtenwerk en de onwillige karren.
Na het monteren van een nieuwe bout was het probleem opgelost. De trein reed weer als vanouds.