donderdag 19 september 2013

Een Boegbeeldje!


Vanmiddag tegen 4 uur was ik op uitnodiging in de Waterwijk. Daar reikte wethouder Meta Jacobs (WMO) het Boegbeeldje uit aan de vrijwilligers die zwerfvuil opruimen. Meta kwam sportief op de fiets, net als ik. Maar die van mij heeft een 750 cc motorblok eronder hangen.
Er had zich slechts een handje vol vrijwilligers gemeld. Voor mij was het de eerste keer dat ik deze wethouder ontmoette. Een hartelijk, goedlachse en humoristische vrouw. Ze toonde zich ook een moeder, want ze deed mijn rugzak extra goed dicht. Het begon namelijk licht te regenen.
Ze sprak haar waardering uit voor ons werk en reikte vervolgens het Boegbeeldje uit aan SVZO man Willem Vos. Die nam het samen met een oorkonde namens alle opruimers in ontvangst. Natuurlijk moest het gebeuren even digitaal vastgelegd worden voor de diverse media.