vrijdag 6 september 2013

Eerst ikke!

Op weg naar de Loosdrechtse Plassen reden wij woensdagochtend j.l. tegen elf uur door de Oostvaardersplassen. Zoals gewoonlijk hield ik me als natuurliefhebber keurig aan de toegestane maximum snelheid van 60 km/uur. Bij de wildroosters aan de Praamweg aangekomen zag ik een paar groepen fietsers naderen. Scholieren zo te zien, die bepakt en gezakt op weg waren.
Achter de eerste groep naderde een witte bestelbus. De eerste groep was bezig het voor hen eerste wildrooster te nemen en bevond zich in de smalle doorgang. Dat was voor de bestuurder van de witte bus geen enkele reden om even te wachten. Hij perste zich gewoon er doorheen! Onverantwoord en asociaal. Ik bleef rustig voor 'mijn' rooster wachten. Het busje passeerde mij en ik zag op de zijkant een mij bekend logo met de tekst Waterschap Zuiderzeeland staan. Blijkbaar was de bestuurder daarvan niet op de hoogte.