vrijdag 13 september 2013

Gewoon een vraag

Mijn Antilliaanse kennis vraagt : "Willem, waarom zeggen jullie 'Nederland is wereldkampioen honkbal geworden', terwijl het team voor 90% uit Antillianen bestaat en spreken jullie wel over Antillianen en niet over Nederlanders als het om criminele zaken gaat?"
Willem : "Kijk, dat zit zo. Eh................."

Ik weet ook niet alles en daar kwam onze CdK Leen Verbeek ook achter. Ik kwam hem onlangs tegen bij de Praxis hier in Lelystad. Na het handje schudden  hield hij een flacon Terpentine omhoog en vroeg mij wat het verschil is tussen dat spul en gewone petroleum. Dat weet ik dus niet. Ik dacht 'hoogte van accijns?', maar twijfelde. Ik ben geen scheikundige, maar wel zwerfvuilopruimer en (nu) appelplukker. natuurlijk voelde ik me wel gevleid, omdat Leen blijkbaar dacht dat ik op dat punt meer wist dan hij. Andersom had ik hem zo'n vraag nooit gesteld. Omdat ik weet dat hij dat niet weet. Zo zie je maar weer, iedereen zijn ding.