dinsdag 24 september 2013

De Oostvaardersplassen

Wel mooi in de Oostvaardersplassen
Zelf heb ik er helemaal niets mee. Ik vind het geheel net zo naar als menige dierentuin, varkens- of kippenschuur. Er zijn veel te veel grazers en veel te weinig voedsel. Laatst hoorde ik een Boswachter zeggen dat de afgelopen winter 1.700 dieren zijn afgeschoten. De presentatrice van het tv programma schrok zich een hoedje. "1.700?", vroeg ze geschokt. Zegt die maffe boswachter : "Ja, dat doen we uit liefde voor de dieren". Ja hoor, houd jezelf maar lekker voor de gek. Volgens mij willen die beesten net als mensen gewoon een leuk leven hebben met voldoende ruimte en eten. Dan hoeven ze niet afgeknald te worden. Maar helaas wordt hen niets gevraagd. Hun mening wordt verkondigd door o.a. boswachters. Gezien de recente gebeurtenissen vraag ik me af hoeveel wolven er nodig zijn om zoveel grazers in een jaar tijd weg te vreten. Ik denk te veel. Maar gelukkig zijn er dan nog te veel boswachters om het wolvenoverschot straks af te knallen. Uit liefde voor het dier natuurlijk.