zaterdag 28 september 2013

Heftafel te koop


Aan alles komt een eind. Zo ook aan mijn trouwe hulp, de mottorheftafel. Ik ga hem wegdoen. Ik heb hem elf jaar en hij heeft wat mij betreft zijn nut en geld opgebracht. Lekker staande sleutelen en/of poetsen, geen last van een kromme rug en/of koude kont en/of zere knieën.Ik heb de heftafel al die tijd in de garage weggewerkt in de vloer. Dus in ruststand was het oppervlak gelijk met de vloer. Bij de heftafel zit ook een inrijklem of voorwielklem. En een oprijplaatje, maar dat had ik dus niet nodig.
De laatste tijd kreeg hij wel wat last van ouderdomsverschijnselen. De CBX (200kg) kreeg ie niet meer omhoog. Dat wil zeggen, de eerste 30 cm niet, daar had ie hulp bij nodig. Maar als dat drempeltje genomen was, blies de compressor hem wel met gemak verder omhoog. Bij een lagere belasting (scooter) was dat geen probleem. Ook als ik er zelf op ging staan. Het kan zijn dat de slangetjes aan vervanging toe zijn, of dat wat onderhoud aan het luchtsysteem nodig is. Maar voor de handige dhz'er zal dat geen probleem zijn. Hij heft ongeveer 60 cm omhoog en heeft een vergrendeling / beveiliging tegen ongewenst naar beneden zakken. Wie belangstelling heeft mag de professionele heftafel voor een zacht prijsje (100 euro) komen ophalen.
5 oktober : De heftafel is inmiddels opgehaald.