donderdag 13 september 2012

Een tafel voor Jacques

Gisteren ben ik op pad gegaan om voor neef Jacques een eettafel te scoren. Ik heb bewust gezocht naar een tafel met één poot. De huidige ronde tafel heeft 4 poten. Of wat daar van over is. Jacques is vaak per ongeluk met zijn rolstoel tegen die poten aangereden, dus de tafel staat niet meer zo stabiel. De nieuwe tafel dwingt Jacques niet meer om met zijn rolstoel tussen poten door te moeten manoeuvreren.
Jacques heeft mij ook gevraagd om wat plankjes in de keuken te monteren. Zijn keukenkastjes hangen op een normale hoogte, wat tamelijk vreemd is voor een woning in Het Dorp, waar veel mensen met een fysieke beperking wonen. Om die reden heeft hij erg veel keukenspullen op het aanrecht staan. Ik heb hem om wat extra informatie gevraagd, zodat ik goed beslagen in Het Dorp ten ijs kom. Dan kan ik niet alleen de tafel omruilen, maar gelijk ook de planken monteren. Er moet veel gebeuren als iemand zonder benen toch op eigen benen wil blijven staan.