maandag 2 januari 2012

Nieuwjaarsreceptie

We zijn het nieuwe jaar rustig en gezellig begonnen. En we hebben ons geen slag in de rondte gesnoept en/of gegeten. Het is zelfs zo, dat ik afgelopen dagen afgevallen ben! Die zware verkoudheid is toch ergens goed voor. Ik had aanzienlijk minder trek. Op Nieuwjaarsdag zijn we tegen een uur of een eerst naar Amstelveen gereden, om Dora op te halen. Ze zou met ons meerijden naar Voorhout, want gastheer / chauffeur Ruud is ziek. Van zijn vrouw Ali hoorden wij dat hij dezelfde klachten heeft als een paar andere zieken in de familie, waaronder ik : hoofdpijn, koortsaanvallen, verstopte neus en pijnlijke keel. Maar ik ben in de herstelfase (denk ik) en de rest nog niet. Vanuit Amstelveen zijn we eerst naar Leimuiden gereden, om Sonja's mamma een goed 2012 te wensen. Toen we daar wilden wegrijden kwamen Carla, Ton en Rik de parkeerplaats oprijden. Dus hen ook even begroet en de beste wensen overgebracht. Rond half vier arriveerden we in Voorhout, waar al een aardige drukte heerste. Maurice, Mandy en kinderen, Tineke en Sjaak, Marga, Jason en Marie Louise. Hanny is helaas ziek en de rest hadden we ook graag gezien, maar die hadden andere prioriteiten denk ik. Iedereen had zijn of haar culinair steentje bijgedragen, zodat Rita en Emile een minder zware last aan de voorbereiding hadden. Het werd een gezellig weerzien met veel bijpraten over van alles en nog wat.  Het was zelfs zo gezellig, dat ik helemaal vergat om wat foto's te maken! Aan alles komt een eind en dus vertrokken we weer richting Amstelveen. Bij Ali dronken we nog even een kop thee en namen vervolgens afscheid van Dora en Ali. Rond een uur of tien waren we weer thuis. Zoals gezegd was het weer een gezellige bijeenkomst in Voorhout. Rita en Emile : hartelijk dank!