vrijdag 27 januari 2012

Winterklaar

Volgens de weerlieden komt er een korte maar koude periode aan. Dus is er weer werk aan de winkel. Ik heb vandaag de waterleiding naar de garage afgesloten. Daar is een aparte kraan voor. Ik heb eerst de kraan in de garage opengezet en toen de tussenkraan, die zich bij de hoofdmeter bevindt, dicht gedraaid. Daarna heb ik het aftapkraantje opengedraaid en de leiding leeggeblazen met de compressor. Vandaar dat ik de kraan in de garage vooraf geopend had. Scheelt mij weer heen en weer lopen.
Hierna heb ik de auto ook maar even gecontroleerd. Het reservoir van de ruitenwisser heb ik gevuld met antivries. Natuurlijk even de sproeiers laten spuiten, zodat de leidingen vol met antivries zitten. Tegen het vastvriezen van de portieren heb ik de rubbers ingespoten en de rubbers van de ruitenwissers afgenomen. Er zit nog voldoende profiel op de banden. Als het maar niet zo erg gaat sneeuwen zoals in Roemenië, waar in een mum van tijd een meter sneeuw naar beneden viel! Maar ja, dan helpen zelfs winterbanden ook niet meer.