dinsdag 22 oktober 2013

Zakopenhouders

Hier met het handvat aan de bovenkant
Zo noem ik dat hulpmiddel, bestemd om zwerfvuil op te ruimen. Van de SVZO heb ik een doos met die 'zakopenhouders' ontvangen. Het is een dubbele, metalen ring met een handvat. De binnenste ring kan verwijderd worden. Daar kan je dan een vuilniszak omheen doen en hem vervolgens in de buitenste ring klemmen. Heel handig, want vooral als het waait is het lastig om vuil in een vuilniszak te deponeren. Ik ben benieuwd hoe zo'n ding in de praktijk werkt. Het handvat hoort aan de onderkant te zitten. Maar door de zak binnenste buiten te keren, kan je het handvat ook aan de bovenkant krijgen.
Wie (aantoonbaar) geregistreerd staat bij de SVZO, kan de 'zakopenhouder' bij mij komen ophalen. Ik heb er niet zoveel, dus op = op.