dinsdag 1 oktober 2013

Gevederd volk

Dit keer lopen er kippen in de boomgaard. Niet zoveel hoor. Ze lopen vaak met de plukkers mee. Waarschijnlijk in de hoop dat er iets lekkers uit de bomen valt. Geen peren of appels, want die liggen er genoeg om in te pikken. De kweker heeft ook weleens kalkoenen gehad. Meer dan duizend! Wij plukkers vonden dat geen succes. Die beesten zoeken elkaar op en schijten op zo'n plek de heleboel onder. Wel biologisch allemaal, maar minder prettig voor de plukkers en de karren. Tjompend door de stinkende drap en karren duwen omdat de wielen slipten en zodoende niet vooruit kwamen. Dat was me een martelgang zeg. Ik weet niet of dat de reden was waarom de kalkoenen naar Duitsland op transport werden gesteld. Het gebeurde een maand of wat voor Kerst, maar dat zal wel louter op toeval berusten.
Verder zijn er geen vreemde vogels in de boomgaard. Ook geen Oost Europeanen. Ik kom ze wel onderweg tegen. Soms laagvliegend over 's Heren wegen. Gisteren was er een in een Audi met PL op de witte kentekenplaat. Hij was ook op weg naar een boomgaard in de buurt en had nogal haast. Hij wilde mij op de smalle Knooplaan inhalen! Maar ik liet me niet opzij zetten. Dat is al veel te veel mensen overkomen.