woensdag 2 oktober 2013

Niet voor OBS De Sluis

Er werd vanmiddag bij mij aangebeld. Toen ik had open gedaan, vroeg een jongen mij of ik wilde betalen voor een sponsorloop. Op mijn vraag waar het geld voor bestemd is, zei hij dat er lesmaterialen voor de OBS De Sluis voor gekocht zou worden.
Ik heb de leerling uitgelegd dat ik geen bijdrage zal geven, omdat ik zeg maar 'boos' ben op zijn school. Ik vertelde hem over het vele zwerfvuil en de hardnekkige stilte na mijn diverse verzoeken dat eens te laten opruimen door de leerlingen. De scholier gaf toe dat er vaak veel rommel ligt, maar zei dat hij dat niet veroorzaakte. Het is eens voorgekomen dat mijn verzoek om de boel op te ruimen, resulteerde in een bezoek van groep 8 aan een vuilverwerkingsbedrijf ergens in Noord Holland. Maar het zwerfvuil zelf waar het omging, bleef gewoon liggen. Ik kan me niet voorstellen dat De Sluis van het sponsorgeld voorlichting gaat geven en leerlingen bewust gaat maken van het feit hoe belangrijk een schoon milieu is. eigenlijk is daar helemaal geen sponsorgeld voor nodig, maar wel goede wil. De grijpers zijn nog steeds gratis, dus OBS De Sluis.....