maandag 8 juli 2013

No more war!

Soms vraag ik me af waarom er nauwelijks gedemonstreerd wordt tegen de oorlog in Afghanistan. De eerste keer dat ik me bewust raakte van het no more war fenomeen was in de tijd van Woodstock met o.a Country Joe. De tijd dat men fel ageerde tegen de oorlog (Vietnam), de atoombom en kruisraketten ligt ver achter ons.  Laatst had billentikker Ruud Lubbers nog iets te melden over de atoomwapens in dit land. "O shit! Die hebben we dus ook nog!" riep men verschrikt in den lande en ging daarna weer verder met slapen. Ik denk dat de oorlog in Afghanistan en soortgelijke landen door de media gerechtvaardigd worden door haar berichten en beelden over terrorisme. We worden behoorlijk geïndoctrineerd. Niet zoals vroeger met veel propaganda, maar heel subtiel via de media. Met als afleiding de koersen op de beurzen. En zo laten we ons zachtjes aan als een kudde makke schapen leiden naar.....?