maandag 9 april 2012

Tweede Paasdag

Helaas niet buiten spelen vanwege het natte weer. Dus ik ben maar de garage ingedoken. Daar lag nog een onderkap, die ik wilde gebruiken op de Seeley. Eerst maar de Seeley op de hefbrug gezet, dat scheelt een kromme rug. De onderkap heb ik in de lengte doormidden gezaagd. Daarna was het een klus van passen, meten en zagen om een helft van de onderkap netjes gemonteerd te krijgen. De benodigde beugeltjes heb ik zelf gemaakt. Voor de andere kant heb ik de motor eerst even andersom op de brug gezet. Dat gaf veel meer werkruimte, omdat de CBX tegen de muur staat. Gelukkig verliep het op maat maken en monteren ook die kant voorspoedig. Zo'n stuk plastic moet niet alleen mooi maar ook stevig vastzitten. Rest mij nog de boel te schuren, met een primer (voor kunststof) te behandelen en vervolgens is de juiste kleur geel te spuiten. Ik ben er dus nog niet. Nu de Seeley toch op de brug staat, ga ik hem maar nog een poetsbeurt geven. Die onooglijke kettingbeschermer moet ook nog een keer worden aangepakt. Het is extra leuk klussen, omdat ik de regen op het dak hoor vallen. Hopelijk wordt het weer snel beter, dan kan ik weer eens het gas opendraaien. Niet dat ik geen regenpak heb, maar die Seeley heeft open luchtfilters en die zuigen water naar binnen.