zaterdag 14 april 2012

Lekker weertje


Vanmorgen stond tegen elf uur de thermometer (in de zon) op 30 C! Ongekende temperatuur sinds weet ik veel wanneer. Omdat de zaterdag geen voetbaldag meer is, was er gelegenheid om een klus die al een half jaar wachtte eens te gaan doen. Het betrof een hardhouten tuintafel die ik van een dankbare buurtgenoot heb gekregen. Het werd schuren, schuren en nog eens schuren. Zo'n schuurmachine maakt behoorlijk lawaai, dus ik heb netjes gewacht totdat iedereen wakker was. De geschuurde tafel en poten heb ik in een licht dekkende impregneer / beits gezet. Het leverde gelijk een mooi resultaat op. Dus het werd een plezierige kwastpartij. Zowel aan de onder- als aan de bovenzijde. Ik wil hem nog een keer doen, zodat er een flinke laag opzit. De ijzers waarmee de poten aan het blad bevestigd zitten, heb ik met een roestwerende lak behandeld.
De poten heb ik het liefst van de grond, zodat het (regen)vocht niet te lang in de poten blijft hangen. Daar zijn speciale kunststof doppen voor en anders verzin ik wel weer iets. Uiteindelijk ben ik zo'n 4 uur met die tafel bezig geweest. Er staan ook nog drie tuinstoelen op een antiroest behandeling te wachten.