zaterdag 7 april 2012

Matig SV Lelystad verliest

"Los!" liep net goed af...

Vanmiddag heb ik weer een een hele wedstrijd van sv Lelystad 67 gezien. Blauwbekkend langs de lijn zag ik een eerste helft, waarin SVL tegen collega degradatiekandidaat Marken weliswaar veel werk verzette, maar erg slordig en mat voetbalde. Naast mij heb ik de eerste helft heel vaak "Wat een kutbal!" horen roepen. En terecht, want maar al te vaak werd op slordige, nonchalante wijze ballen afgespeeld. Of beter : aan de tegenstander overgedragen. Als ik een verdediger geregeld zie pingelen en zo duels zie verliezen in plaats van de bal afspelen, dan vraag ik me af waarom een trainer dat oké vindt. Het viel me ook op dat in veel situaties de balbehandeling ronduit slecht was. Maar er was meer ellende op het veld te zien. De SVL keeper schreeuwde drie keer "Los!", maar de (dove?) verdediger speelde de bal toch met de borst terug. Een doelpunt werd net voorkomen (foto). Vrijlopen in de aanval had geen zin, want de bal kwam niet. Veel ballen kwamen niet aan. In tegenstelling tot Marken, was bij SVL nauwelijks enige gretigheid te bespeuren. Vlak voor rust werd de SVL verdediging simpel uitgespeeld en scoorde Marken verdiend 0-1.
Na rust werd een onnozele terugspeelbal SVL bijna fataal. Met een kopbal passeerde de verdediger bijna zijn eigen keeper. Aan de andere kant kreeg spits Marc eindelijk eens de bal, maar vrij voor doel was het de paal die redding bracht voor Marken. Na een corner van SVL dreigde de bal bijna via een Marken speler in het doel te belanden, maar een collega redde op de lijn. Gaandeweg het seizoen ging ik me steeds meer afvragen wat SVL eigenlijk op dit niveau komt doen. De aanloop van het seizoen was veel belovend. Daarna ging het bergafwaarts. Zowel in het veld als bestuurlijk. De ruilmiddag van de voetbalplaatjes was net zo'n chaos! Ondanks het aanbod van vrijwilligers om de ruildag eens goed op poten te zetten. Maar dat was helemaal niet nodig volgens SVL. Het werd een grabbeltafel. Overal in de kantine en op het terrein liggen plaatjes op de grond. De organisatie daarvan verdient een draai om de oren. Nee, het gaat helemaal niet goed met SV Lelystad 67. Gelukkig hebben ze de A3 nog.