vrijdag 20 april 2012

Emo televisie

Het regent van de tv programma's met menselijk leed als uitgangspunt. Het nieuwste programma betreft Echtscheidingen. Eerder hebben we al programma's als "Help, mijn man is klusser", "Gepest", "Spoorloos", "DNA onbekend", "Hello Goodbye", "Mijn kind is een dikzak (omdat we hem zelf vet mesten), Ik kan mijn kinderen niet opvoeden (daarom heb ik er maar vijf genomen), Buch in de bajes enz. Emotie tv noemt men het. Meehuilen, zielig vinden of uitlachen, je mag zelf kiezen hoe je wilt meedoen.
Er zijn ook programma's waarin  laag geschoolde mensen een hoofdrol spelen, zoals "O cherso", een quiz met domme (blonde) vrouwen en "De slechtste chauffeur van Nederland"(foto). Om hun onwetendheid, asociaal weinig verhullend gedrag en grof taalgebruik moeten veel kijkers lachen, terwijl huilen en/of schaamte meer op z'n plaats zou zijn. Helaas moeten sommigen zich van de programmaleiding ook nog voortplanten. Net zoals gewone mensen.