vrijdag 6 april 2012

Eigenaren blowboot vrijuit?

Het is en blijft een rare zaak, de kwestie rond de Almeerse Blowboot. Daar werd veel meer voorraad aangetroffen dan wettelijk toegestaan is. Maar volgens de rechter mocht het OM de eigenaren niet vervolgen, omdat iedereen (gemeente, politie enz.) wist van het groot aantal klanten dat dagelijks de boot bezocht. Het komt mij vreemd over dat als anderen op de hoogte zijn van illegale handelingen, die handelingen automatisch legaal zouden zijn. Grote aantallen klanten hoeft per definitie niet te betekenen grote hoeveelheden drugs. Misschien kwamen ze alleen voor de koffie of gezelligheid.  Komt bij dat het mij onwaarschijnlijk lijkt, dat men het aantal klanten per dag is gaan tellen. Ik vind dat Justitie steeds meer blijk geeft van een haast kinderlijke kijk op zaken met knullige uitspraken tot gevolg. Aan de andere kant is het ook weer zo, dat in een beschuldiging alles tot in details bewezen moet zijn om iemand te veroordelen. Zelfs als zaken 100% voor de hand liggen. Vaak begrijp ik helemaal niets van de rechtspraak in dit land.
Ik zie vaak auto's fout geparkeerd staan. De politie ziet het wel, maar rijdt rustig verder. Dus mocht ik in die omstandigheden later toch een bon krijgen, dan wil ik graag dat deze rechter mijn zaak doet. Dan wordt die bekeuring tenminste ongeldig verklaard.