maandag 1 augustus 2011

Resultaat voorop

Gedurende mijn loopbaan heb ik over het algemeen met veel plezier gewerkt. Het kwam nauwelijks voor dat ik met tegenzin de deur van onze woning achter mij dichttrok, om naar mijn opdrachtgevers te gaan. Bij mijn laatste werkgever was dat anders. Maar dat beschouw ik als een vervelend incident. Ik heb heel veel leuke en interessante mensen ontmoet, veel kennis en ervaring opgedaan.
Zo leerde ik dat een ict omgeving goed laten presteren altijd voorop staat. Ook al is de organisatie ervan zoek. Het bouwen aan een ict omgeving stond dus altijd op de tweede plaats. Dat bouwen gebeurde achter de schermen, parallel aan het dagelijks op tijd neerzetten van goede resultaten. Met als centraal middelpunt de factor mens. Periodiek wordt iedereen beoordeeld op diens behaalde resultaten. Als die goed zijn en de manier waarop ook, dan is dat laatste mooi meegenomen. Op de juiste manier, binnen de gestelde tijd en kosten. Iedereen tevreden.