zaterdag 6 augustus 2011

Op de fiets



Na het afscheid van Daisy zijn we de volgende avond op de fiets gestapt. We maakten een rondrit in de directe omgeving, om een fietskaart uit te proberen. Na deze geslaagde test, zijn we vandaag naar Lichtenvoorde gefietst. Over een afstand van ruim 12 km reden we deels via een fietsroute, deels via gebruikelijke wegen. In Lichtenvoorde werd de zaterdagmarkt net beëindigd. Het was half een en wat drukkend warm. We zochten een terrasje op om even bij te tanken en uit te blazen. Sonja maakte een foto van mij bij een andere grote kei. Hoewel ik goed rondkeek, zag ik geen oude bekende. In dit stadje woonde namelijk een zandhaas van Lichting 69-4, ene Fons Spekschoor. Maar dat is alweer zo lang geleden, dat hij misschien helemaal niet meer hier woont. Onderweg zagen we wel twee weiland-hazen. Vervolgens hebben we nog wat rond gewandeld alvorens de terugweg te aanvaarden. Sonja koos voor een andere route, die ons langs weilanden, door bossen en langs akkers weer terugbracht naar de camping. Onderweg hebben we even gepauzeerd in de nabijheid van een kudde schaapachtig kijkende koeien. Toen ik tegen Sonja zei, dat ze straks wat harder moest trappen, klonk een luid 'Boehh! uit het weiland naast ons. Ik maakte een melk-gebaar naar de protesterende roodbonte dames, een middelvinger ging mij wat te ver, maar dat begrepen ze niet. Tegen vier uur in de middag kwamen we vermoeid, maar voldaan weer bij de caravan.