zaterdag 27 augustus 2011

SVL 67 afgedroogd


Het weer is wisselend bewolkt met regen en zonneschijn. De parkeerplaats van SV Lelystad 67 is behoorlijk gevuld met auto's. Vanmiddag spelen de heren in bekerverband tegen DVS 33 uit Ermelo. Vanwege de lovende commentaren op eerdere wedstrijden besloot ik eens te gaan kijken. Zoals gewoonlijk (bij SVL) kom ik 5 minuten na de aftrap. Maar ik bof, want het staat nog 0-0. Die stand bleef niet lang op de scoreborden staan. Het gaat goed met SVL want er zijn nu twee scoreborden, die beide na zo'n 10 minuten spelen een 0-1 tonen. SVL speelt gewoonweg slecht. Rommelig, slordig, statisch en voorspelbaar. DVS daarentegen speelt verzorgd en slim. En niet te vergeten : met resultaat. Dat goede spel levert de Ermeloërs per 10 minuten een doelpunt op. Al moet ik zeggen dat de verdediging van SVL daar ook een flink aandeel in heeft. Kortom, tijdens de eerste helft regende het. Doelpunten. Tussen de echte buien door worden de heren van Lelystad flink afgedroogd. Het is 4-0. Een schaamteloze vertoning, die mij doet besluiten om na het rustsignaal de Langezand teleurgesteld te verlaten. En helaas was ik niet de enige. In de 2e helft kwamen er nog twee doelpunten bij voor DVS, zodat het verlies op 0-6 kwam te staan. Hopelijk is het een super slechte generale van SVL'67 voor een succesvolle start van de competitie volgende week tegen Ajax.