zondag 28 augustus 2011

Weblog.nl ter ziele

Misschien heb je het gemerkt, het oude weblog (waar willemshaven en willemensonja gebruik van maakten) is al een tijd uit de lucht. Men is bezig alle blogs over te zetten (migreren) naar wordpress.com naar aanleiding van een bedrijfs- of productovername. Zoals ik al verwachtte zou het niet vlekkeloos verlopen. Daar ken ik de Weblog organisatie inmiddels te goed voor. De gebruikers worden geadviseerd hun tijd te doden met spelletjes en het lezen van andere blogs! Wat een afgang zeg. Maar ja, gelukkig ben ik op tijd vertrokken bij Weblog. Ik heb altijd al grote bezwaren gehad tegen het amateuristisch beheer. Komt bij dat de zogenaamde helpdeskmensen vaak onbeholpen reageerden, soms zelfs bitchy en geregeld helemaal niet. Ook eerdere wijzigingen in Weblog leverden telkens problemen op. De communicatie via de site verliep ook chaotisch. Het niet standaard vermelden van een datum, zodat je kon zien hoe actueel een berichtje was, leidde tot verwarring bij veel gebruikers. Verzoeken om een datum boven dergelijke mededelingen te plaatsen, zijn nooit ingewilligd. Kortom, we moesten het doen met goedwillende prutsers met hier en daar een uitzondering. De functionaliteit waar ik voor betaalde, heb ik nooit voor 100% gekregen. Het is natuurlijk erg triest voor al die bijna 400.000 Weblog gebruikers, om zo behandeld te worden. Of wordpress nou zo'n verbetering is. Ik durf te zeggen, dat het voor velen een afknapper wordt. Sterkte!