vrijdag 19 augustus 2011

Things to do

Op de voorlaatste dag hebben we de luifel ook van de caravan verwijderd. Nu staat er alleen een huisje op wielen. We hebben de afgelopen dagen op ons dooie gemak gewerkt aan ons vertrek. Tussentijds hebben we nog gefietst. Bijna 4 weken lang hebben we genoten van onze vakantie. Het heeft geen enkele keer de hele dag geregend en de temperatuur was altijd boven de 20 graden. Dus wat willen we nog meer? Dit is toch immers Holland? En wat de regen betreft, die is altijd wel ergens goed voor. Het scheelde weer een loopje naar de kraan. Een kwestie van creatief zijn. Ook tijdens deze vakantie hebben we een lijstje gemaakt met things to do. Die gaan we thuis afvinken voordat de caravan terug naar de stalling gaat. Het lastigste lijkt me het ontluchten van het achterraam. De ramen zijn dubbel uitgevoerd en via een bevestiging van een van de armpjes is regenwater tussen de beide ruiten gekomen. Gevolg is een beslagen raam. In overleg met Sonnepon heb ik besloten het raam in de stalling te luchten. Daarvoor moeten alle sluitingen verwijderd worden, zodat ventilatie mogelijk is. Als na verloop van tijd blijkt dat dit niet helpt, dan boor ik een paar gaten aan de bovenzijde aan de binnenkant. Ik kan eventueel met de compressor wat lucht door de ruit blazen, om de vochtige lucht te verdrijven. De boorgaatjes kan ik later weer met rubber of plastic propjes dichtmaken. En als dat alles niet mocht baten, dan ga ik een mier trainen in het zemen van ramen.