woensdag 12 juni 2024

Russisch leren

Als ik de westerse politiek moet geloven, zal ik Russisch moeten gaan leren. Men beweert telkens weer, dat Rusland het westelijk deel van Europa wil aanvallen en veroveren. Als dat het geval is, zal ik Russisch moeten gaan leren. Want winnen doen die Russen dan toch wel. Ik bedoel : waar zou het westen voor vechten? Voor de democratie? Die is toch al bijna Russisch. Demonstreren tegen het politiek beleid mag niet meer, we worden steeds meer in de gaten gehouden, de politie beschermt de overheden en we krijgen zelfs een minister president die voorheen hoofd van de nationale 'spionagedienst' NCTV was. Ik heb zijn naam trouwens nergens op het stembiljet gezien.
Mochten de Russen komen, iets wat ik ten zeerste betwijfel, dan zal Europa overlopen worden. Het heeft al z'n wapens via Oekraïne al eerder aan de Rus overgedragen. Veel Europeanen willen geen oorlog, dus zullen zich niet verzetten. Trouwens, wie wil er nu voor Mark Rutte (als zijn NAVO functie doorgaat) zijn leven in de waagschaal stellen? Oké, tijdens de covid periode waren het nogal erg veel. Maar goed, Russisch leren, want je weet maar nooit.