maandag 24 juni 2024

Een blij ochtendmens

Ook met deze hogere temperaturen ben ik bij dat ik een ochtendmens ben. In de koele ochtend kan ik mijn energie kwijt, zonder dat het zweet van mijn lijf gutst. In de schaduw van het schuurtje heb ik mijn creativiteit laten gaan. Met wat schetsen, zagen, boren, passen en meten heb ik wat anders gemaakt dan de bekende bankjes.
Ik zag namelijk in een dierenwinkel een paar buffelhoorns liggen. Ik zag in een flits een stuk steigerhout in een scheel van zo'n buffel veranderen. Dat lijkt simpel, maar ik was er een middagje en een ochtend zoet mee. En dan heb ik als resultaat een concept van hout en twee hoorns. Hoe het verder moet weet ik nog niet. Ik overweeg onderaan bij de bek een legplankje te maken. Als daar dan een groen grasplantje op gezet wordt, dan lijkt het alsof de kop gras eet. Het klinkt nogal stom, in dit geval ook wel 'kunstzinnig creatief' genoemd, maar zoiets zie ik dan. Het is weer eens wat anders dan een gebleekte schedel met sec twee hoorns. Ik heb ook nog even gedacht aan een soort van familiewapen, maar dan met één hoorn. Maar ja, biologisch ben ik geen Van O, maar een Jansen. Dus dan heb ik niets aan zo'n hoorn.