dinsdag 18 juni 2024

Fatsoen

Een goede relatie is primair gebaseerd op vertrouwen. Dat ondervind ik als ik klussen voor anderen doe. Er zijn ook klussen waarvoor inkopen gedaan moeten worden. Ik schiet de kosten eerst voor. Tot op heden heb ik in bijna alle gevallen direct de kosten terugbetaald gekregen. Zonder ernaar te hoeven informeren. In slechts één geval moest ik tot drie keer toe verzoeken mij mijn geld terug te betalen. Komt bij dat ik speciaal voor die klus een flinke rit gemaakt had om spullen in te kopen. Die kosten had ik niet eens vermeld. Ondanks dat ik vooraf gezegd had, dat mijn pensioen niet bepaald hoog is. Ik vond en vind het nog steeds getuigen van weinig fatsoen en gebrek aan inlevingsvermogen. Ik ben na de laatste keer vragen een beetje boos geworden. Dat werd mij niet in dank afgenomen. Men mag dan in geld rijker zijn (vergeleken met mij), veel kwartjes vallen er niet. Men heeft mij toch zeker ook maar één keer gevraagd de klus te doen?
Ik heb een keer voor iemand zo'n 12 meter aan schutting gebouwd. Ik heb niet eens een kop koffie en/of een reep chocolade gekregen. Desondanks heb ik daarna nog een klusje gedaan. Ook zonder leuke reactie. Ik vind het onfatsoenlijk gedrag erger dan de mij onthouden koffie en/of chocolade. 😐 Ik bedoel : zo doe je dat toch niet? Blijkbaar wel dus.