maandag 10 juni 2024

Herfst?

Het lijkt er wel op. Maar voor mij is een typisch Hollandse zomer. En dan maar hopen dat het straks als de vakanties losbarsten het weer aangenaam zal zijn. Je zult vandaag maar moeten trouwen. Nou ja, moeten klinkt wat ouderwets. Je moet in een dergelijk geval alleen maar je verantwoordelijkheid nemen, hè.
Max heeft net als Fenna geen probleem met wandelen in de stromende regen. Hij banjert graag door de plassen. Het afdrogen met de handdoek (van Fenna) vindt Max fijn. Maar de föhn vindt hij helemaal niets.  Dat komt vanwege het geluid, denk ik. Tijdens het zagen afgelopen zaterdag vond ie dat ook al geen prettig geluid. Maar na verloop van tijd lag ie wel in het gras te snurken.
Zelf heb ik geen probleem met al die reden. Ik heb een regenpak, een stel laarzen en een zuidwester. En niet te vergeten : goede moed. De vraag was alleen hoe Max zou reageren. Nou, het interesseerde hem geen snars.
Onderweg kwamen we een Duitse herder tegen met zijn baas. Ik weet dat de man de hond goed onder appel heeft. Maar ondanks dat kon ik aan zijn hond zien, dat ie heel andere ideeën had. Hij gromde zachtjes en keek uitdagend naar Max. Maar Max reageerde helemaal niet op de Duitser. Al onze honden hebben last gehad van Duitse herders. Dus het zal niet aan het kleurtje van Max liggen. 😅 Die herder deed dat namelijk ook al bij Fenna. Of heeft ie het soms op mij gemunt?😕