Ik ben ermee doorgegaan totdat de antiroestverf op was. Er is tot nu toe twee blikken van 750 cc gebruikt. Nog een blik en dan is het klaar.
In de namiddag heb ik de fiets die bij het oud ijzer lag aangepakt. Ik heb de rem- en versnellingskabels gesmeerd, de trommelremmen losgemaakt, gereinigd en de schoentjes licht geschuurd en het mechanisme gesmeerd. En ik heb het achterspatbord vastgezet.
De trommels werkt weer soepel. De versnelling (Sachs) is een ander verhaal. Door slijtage blijft ie niet op de achteras zitten. Ik heb hem vastgezet met een kabelbindertje. de versnelling (3) doet het wel. Om de fiets weer helemaal goed te krijgen zullen de volgende acties nog nodig zijn :
- twee sets nieuwe banden € 38,=
- een koplamp en een achterlicht € 15,=
- een zadel € 15,=
Afgaande op de verder staat van de fiets en het gebruiksdoel (stations fiets) zou ie daarna hooguit € 75 waard zijn. Dus is het zaak om zeer scherp in te kopen. Ik mik op hooguit €35 voor alles. Aan de andere kant : wie weet wil de eigenaar hem tegen betaling van de kosten en twee kroketten als vergoeding weer terug. š
- een koplamp en een achterlicht € 15,=
- een zadel € 15,=
Afgaande op de verder staat van de fiets en het gebruiksdoel (stations fiets) zou ie daarna hooguit € 75 waard zijn. Dus is het zaak om zeer scherp in te kopen. Ik mik op hooguit €35 voor alles. Aan de andere kant : wie weet wil de eigenaar hem tegen betaling van de kosten en twee kroketten als vergoeding weer terug. š