dinsdag 27 november 2012

Worst met soep

Op aanraden van een goede kennis van mij uit Biddinghuizen, die mij attendeerde op soep in worstverpakking, heb ik twee van die worsten met soep gekocht. Ik zag ze toevallig bij de Plus supermarkt. Een met bruine bonen en een met erwtensoep. De bliksoep vind ik een erg vlakke en vooral zoute smaak hebben. De zakken van Unox zijn wat dat betreft al een flinke verbetering. Maar als ik de waslijst met ingrediënten lees, dan is ie twee keer langer dan die van mijn zelfgemaakte soep. Dat komt door de toevoeging van kunstmatige voedingsstoffen, conserveringsmiddelen en smaakmakers. En wellicht verzwegen zaken.
Ik heb eerste de bruine bonen soep uit zo'n worst geproefd. Die ligt qua smaak dicht bij die van Unox. De laatste is beter gevuld. De BB soep bevatte een paar hele kleine stukjes vlees. Of waren het gewoon dooie vliegen? Ook geen herkenbaar groen of oranje. Toch was de smaak zeker niet verkeerd. Een aanrader voor mensen die niet kunnen koken of geen zin hebben om te koken of eens een keer gemakkelijk willen doen.