donderdag 1 november 2012

Crèches gecrasht


Afgelopen maandagochtend, toen ik met Fenna langs de Lage Dwarsvaart wandelde, viel mij de stilte al op. Het gebouw was ook donker. Het leek erop alsof de herfstvakantie nog gaande was. Maar de crèche hier in Lelystad Haven is sinds maandag gesloten. De stichting Flevolandse Kindercentra is namelijk failliet gegaan. Door de stijgende kosten van kinderopvang, zijn de inkomsten flink gedaald. Hier in Haven betreft het dus de buitenschoolse opvang van de Waterlely. Ik kan me nog herinneren, dat de Waterlely aan de Harderwijkstraat gevestigd was in een houten gebouw, voordat het verhuisde naar het gebouw van het gezondheidscentrum.
Soms had ik te doen met de ukken. een paar werd 's morgen vroeg al om 7 uur gebracht en pas 12 uur later (sluitingstijd) weer opgehaald. Da's toch geen leven voor zo'n peuter?